maandag 10 februari 2014

Joepie ik was overspannen

Pas weer naar een training geweest, waar ik er weer aan werd herinnert dat ik moet bloggen. Met het bloggen versterk je je expert status werd er verteld. Maar ben ik wel een expert en wat is mijn expertise? Eén ding weet ik zeker, ik wil mensen helpen die de drukte van de tijd waarin we leven niet meer aankunnen. Je kent het wel, je baas wil dat je overwerkt. Je moet eigenlijk nog even langs je ouders want die heb je al een tijd weer niet gezien. Je sportschool abonnement  heb je ook voor Jan met de korte achternaam. En als je thuis bent en je heb je avond eten op wil je maar één ding, op de bank voor de TV ploffen, om vervolgens het leed van andere mensen aan te zien of erger nog, kijken hoe anderen jou droom leven. Graag zou ik je helpen te beseffen dat het leven niet alleen je dagelijkse verplichtingen zoals bijvoorbeeld je werk , TV kijken en slapen is. Hoe ontsnap je aan de sleur als je eenmaal tot het besef bent gekomen dat je niet als een zombie door het leven hoeft. Zelf ben ik overspannen geweest en ik ben hier beter uitgekomen. Soms zeg ik wel eens "het is het beste wat me is overkomen." Ik kan nu zelfs zeggen dat ik een opwindend leven heb. (an exciting life) heb, en terwijl ik dit type klinkt ineens Happy van Pharrel op de radio :-) leuk!
Dus ga ik dit blog over een andere boeg gooien.
Sinds een jaar geef ik schilderles, Tijdens de les gaf een cursist aan dat hij als hij aan het schilderen was zo tot rust kwam, even helemaal van deze drukke wereld verwijderd. Natuurlijk ervaar ik dit zelf ook als ik aan het schilderen ben maar had ik hier nooit bewust over nagedacht. Met deze gedachte en mijn droom om mensen te helpen hun rust en leven terug te laten vinden wil ik jou met mijn blog inspireren om te schilderen en werkelijk te leven.

Laat me weten jij van deze aanpak vindt?


Groet Rob.

1 opmerking: